2015. szeptember 22., kedd

Főzött diókrémes szilvalekváros bonbon tejcsokoládé burokban




Valami igazán őszi ízvilágú bonbont szerettem volna alkotni, így született meg ez a mostani recept is. Egy rétegnyi finom házi szilvalekvár és egy rétegnyi enyhén roppanós főzött diókrém. Én most tejcsokoládé burokba rejtettem a tölteléket, de legközelebb ki fogom próbálni egy kevésbé kesernyés ízvilágú étcsokoládéval is. A képeken szereplő réz tálkára nyáron sikerült szert tennem a Tel Aviv-i ócskapiacon, kicsit kifényesítettem itthon, az én konyhámban szinte új életre kelt. 

Hozzávalók (24 db-hoz):

- 250 g tejcsokoládé a burokhoz

Töltelék: 
- pár ek főzött diókrém
- pár tk szilvalekvár

 Diókrém:
- 1 marék dió
- 2 ek cukor
- 100 g tejszín
- e tk puha vaj




Elkészítés:

1. A diókrém elkészítésével kezdem. A diót konyhai aprítóban a cukorral együtt durvára őrlöm, majd egy teflonserpenyőbe teszem, és alacsony lángon folyamatosan kevergetve addig pirítom a diót, amíg a cukor egy kicsit karamellizálódik. Ezután apránként hozzáadagolom a tejszínt, pár percig főzöm a keveréket. A tűzről lehúzva belekeverem a  vajat is, majd szobahőmérsékletűre hűtöm.  
2. A tejcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
3. Egy picike szilvalekvárt kanalazok a forma mélyedéseibe. Ezután a diós tölteléket is beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A töltést egy kiskanállal érdemes végezni, a diós tölteléket az ujjbegyemmel egyengettem el.  A formát hűtőbe rakom, amíg a diós krém megszilárdul egy kicsit. 
4. A maradék tejcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...