2014. október 27., hétfő

Karamellizált fehércsokoládés és narancsos étcsokoládés macskanyelvek





Nagyon sokáig nem szerettem a macskanyelvet. Igazából soha sem értettem mi a jó benne, csak egy sima töltetlen csokoládé. Bizony a bolti verzió olyan semmilyen, na de a saját készítésű az egészen más tészta, ez a vékony forma igazán jól kiemeli a csokoládé természetes ízét. Minden egyes csokoládénak más és más az íze, aromája és ez igazán jól csak akkor tud érvényesülni, ha nem nyomjuk el az ízét karakteres ízű töltelékekkel. Tehát ha macskanyelvet szeretnénk készíteni, akkor válasszunk igazán jó minőségű, lehetőleg termőhelyszelektált csokoládét. Az elkészítése rendkívül egyszerű, hiszen nem kerül bele töltelék, nem kell külön talpalni, tehát kezdő bonbonozók is bátran kipróbálhatják. Én most két fajta macskanyelvet készítettem, karamellizált fehércsokoládésat és narancsos étcsokoládésat, de nagyon sokféle variációt el tudok még képzelni, szóval a későbbiekben biztosan lesz még macskanyelv a blogon. A karamellizált fehércsokoládé készítéséről is lesz külön bejegyzés, de addig is ajánlom Praliné Paradicsom leírását.

Karamellizált fehércsokoládés
Hozzávalók (16 db-hoz):
- 110g karamellizált fehércsokoládé
- egy csipet Maldon füstölt krisztálysó
- 1-2 tk kakaóbabtöret

Narancsos étcsokoládés
Hozzávalók (16 db-hoz):
- 110g étcsokoládé (ezt használtam)
- 8-10 csepp édes narancskivonat

Elkészítés:
1. A csokoládét temperálom, majd belekeverem az opcionális ízesítőket.
2. A temperált csokoládét beleöntöm a formába, majd gyors mozdulatokkal eloszlatom, hogy minden mélyedésbe jusson. Ezután odaütögetem a munkapulthoz a formát, hogy a légbuborékok a távozzanak. Végül egy lehúzókés, spakli segítségével lehúzom a felesleges csokit, a formát pedig beteszem a hűtőbe amíg a csokoládé megszilárdul. 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...