2016. november 28., hétfő

Mese keksz





Nagyon szeretem a boltban kapható Mese keksz minden változatát, úgyhogy amikor Ildikó az ildiKOKKi blog írója tavaly feltette a blogjára ennek a keksznek a receptjét tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom. A megvalósítás sajnos csúszott egy pár hónapot (tulajdonképpen majdnem egy egész évet), ugyanis ezt a süteményt sütés előtt 1-2 órát a hidegen kell pihentetni, hogy a minta szépen megmaradjon benne, nekem viszont sosincs elég hely a hűtőmben, két tepsi kekszet nem tudtam volna belepakolni, így  meg kellett várnom a téli időszakot és a hideget, hogy a teraszra kitehessem a sütiket. Szerintem ez a keksz sokkal de sokkal finomabb, mint a bolti, persze tudom, hogy könnyebb megvenni a boltban, de az adventi időszakban arra bátorítok mindenkit, hogy ne féljen kipróbálni ezt a receptet, mert egy kis munkával tényleg olyan dolgot lehet alkotni, ami akár karácsonyi ajándékként is megállja a helyét, és ebben aztán biztosan nincsen egy deka tartósítószer, színezék stb sem. 

Hozzávalók: (kb 30-35 db kekszhez):
- 160 g liszt
- 50 g porcukor
- 70 g vaj
- 40 g méz
- 1 tojás sárgája
- 1 csipet só
- 1 tk vanília kivonat
- 2 tk mézeskalács fűszer

- 125 g étcsokoládé




Elkészítés:
1. A lisztet, a cukrot, a sót és a fűszereket egy tálban összekeverem, majd belemorzsolom a hideg vajat. Hozzáadom a tojás sárgáját, a mézet,  és sima tésztát gyúrok belőle. (Ildikó javaslata szerint a mézre kicsit rá lehet melegíteni mikróban, hogy folyós legyen, így könnyebben összeáll a tészta.) A nyers tésztát folpackba csomagolom és egy éjszakát a hűtőben pihentetem.
2. Másnap a kb. 4-5 mm vastagra nyújtom a tésztát és a keksznyomdával kiszúrom kekszeket (megjegyzés: én először a rugós kart nyomtam le a kekszkiszúrón, és miután a minta a tésztán volt, csak azután szúrtam ki a kekszeket). A nyomdázót érdemes sűrűn lisztbe mártani, így nem ragad bele a tészta.
3. A kiszúrt kekszeket min. 1 órára hűtőben vagy hidegben a teraszon pihentetem. Előmelegített 170°C-os sütőben 8-10 perc alatt aranybarnára sütöm őket.
4. A csokoládét temperálom, majd egyenként megmártom benne a kekszek talpát (Nekem az a módszer jött be a legjobban, hogy egy kiskanál hátával szépen elegyengetek egy kevéske csokit a kekszek hátulján.) Jól záródó dobozban sokáig eláll. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...