2016. november 15., kedd

Tokaji aszús bonbon




Még tavasszal a Tokajban tett kirándulásunk során sikerült beszereznem egy üveg igazán különleges fűszeres szőlőlekvárt. Nem volt kérdés, hogy bizony bonbonban fogja bevégezni rövidke kis életét. Kicsit olyan forralt boros hangulata lett az egész bonbon ízvilágának,gondolom a lekvárhoz adott fűszerek miatt. Összességében nekem nagyon ízlett. A díszítéshez most alkohollal elkevert lüszter port használtam, így egy nagyon sűrű arany festéket kaptam, amivel igazán könnyű volt kidekorálni a formát és a végeredmény egy sokkal intenzívebb arany szín lett, mintha csak utólag festettem volna egy kis arany port a bonbonokra. A burokhoz kipróbáltam az egyik új szerzemény perui bio étcsokoládémat, csak ajánlani tudom. 

Hozzávalók (32 db-hoz):

A díszítéshez és a burokhoz:
- arany színű lüszter por
- pár csepp gyógyszertári alkohol
- 340 g étcsokoládé

A ganache-hoz:
- 150 g fűszeres tokaji aszú lekvár
- 150 g étcsokoládé
- 2 tk puha vaj




Elkészítés:

1. A bonbonok töltelékével kezdem. Ehhez a lekvárt pár másodperc alatt a mikróban kissé megmelegítem. Az étcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem a fűszeres lekvárt. Ezután a vajat is belekeverem a ganacheba.  A tölteléket habzsákba kanalazom és félreteszem.
2. A bonbonforma díszítéséhez az aranyport elkeverem egy nagyon pici alkohollal, éppen annyival, hogy egy sűrű festéket kapjak. A bonbonforma mélyedéseibe egy ecset segítségével absztrakt mintákat rajzolok az arany festékkel. 5 percet hagyom száradni a formát, hogy az alkohol elpárologjon. 
3. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
4. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik. 
5. A maradék étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.





1 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom! Lehet, hogy ki fogom próbálni! Én is nagyon szeretem a csokikat és a különleges édességeket! Találtam egy nagyon jó videót arról, hogyan is készülnek a kézműves csokoládék! Csoki imádóknak kötelező! :) https://www.youtube.com/watch?v=s4ePqYQRPw8

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...