2016. december 5., hétfő

Karácsonyi keksz




A múltkori mese kekszen felbuzdulva a hétvégén ismételten kekszet sütötte. A recept tulajdonképpen ugyanaz, csak meg szerettem volna mutatni nektek, hogy a Tchibo-ban kapható keksznyomdával milyen szép mintázatot lehet készíteni egy egyszerű kekszre is. Én a magam részéről ezekkel a kekszekkel és egy pohár tejjel várom majd ma este a Mikulást, bár amit kértem nem fér bele a csizmámba, de majd meglátjuk. 

Hozzávalók: (kb 30-35 db kekszhez):
- 320 g liszt
- 100 g porcukor 
- 140 g vaj
- 80 g méz 
- 2 tojás sárgája
- 2 csipet só
- 1 narancs reszelt héja
- 2 tk vanília kivonat
- 3-4 tk mézeskalács fűszer



Elkészítés:
1. A lisztet, a cukrot, a sót és a fűszereket egy tálban összekeverem, majd belemorzsolom a hideg vajat. Hozzáadom a tojás sárgáját, a mézet,  és sima tésztát gyúrok belőle. (Ildikó javaslata szerint a mézre kicsit rá lehet melegíteni mikróban, hogy folyós legyen, így könnyebben összeáll a tészta.) A nyers tésztát folpackba csomagolom és egy éjszakát a hűtőben pihentetem. 
2. Másnap a kb. 4-5 mm vastagra nyújtom a tésztát és a keksznyomdával mintázom, majd kiszúrom kekszeket. A nyomdázót érdemes sűrűn lisztbe mártani, így nem ragad bele a tészta. 
3. A kiszúrt kekszeket min. 1 órára hűtőben vagy hidegben a teraszon pihentetem. Előmelegített 170°C-os sütőben 11-14 perc alatt aranybarnára sütöm őket. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...