2015. augusztus 16., vasárnap

Mandulakrémes sültszilvás kosárka



Nagyon szeretem a szilvás édességeket, és amikor pár hónappal ezelőtt megláttam az interneten Korponai Péter sültszilva tart receptjét, tudtam, hogy mindenképpen ki kell próbálnom. Azért megvártam a szilvaszezont, a friss szilva mégiscsak jobb, mint a mirelit. Mit is mondhatnék erről a sütiről? Úgy tökéletes, ahogy van. Nem túl édes, kellemesen fanyar, omlós és szaftos, egyszerűen tökéletes. Annyi tanácsot azért mégis adnék, hogy lehetőleg ne a legnagyobb kánikulában készítsük el ezt az édességet, mert a linzertészta nem nagyon bírja a hőséget (tapasztalat!!!). Tehát a nagy hőségben kapcsoljuk be a klímát vagy inkább készítsünk fagyit. :)

Hozzávalók (1 nagy, 4 kisebb vagy 6-8 db mini tart formához): 

Linzertészta:
- 167 g liszt
- 21 g mandulaliszt (darált mandula)
- 62.5 g porcukor
- 100 g vaj
- 2 g só
- 36.5 g tojás (kb. egy db tojás fele, villával kissé verjük fel és úgy mérjük ki)

Mandulás krém: 
- 125 g mandulaliszt (darált mandula, én fele- fele arányban használtam héjas és blansírozott mandulát)
- 125 g porcukor
- 125 g vaj
- 87 g tojás (2 kisebb tojás)

Egyéb hozzávalló
- 6-8 szem szilva felkockázva
- szilvalekvár
- fahéj



Elkészítés:

1. Először a linzertésztát készítem el. Ehhez a tojás kivételével az összes hozzávalót robotgépbe teszem, pár másodpercig járatom a motort, majd hozzácsurgatom a tésztához a tojást is. Akkor lesz jó a tészta, ha szépen összeáll, és elválik az edény falától. A linzertésztát folpackba csomagolom és legalább 15 percre hűtőbe teszem. 
2. Előkészítek 6 db tart formát. A tésztát pár perccel a felhasználás előtt kiveszem a hűtőből. A formákat kivajazom. Lisztezett deszkán szép vékonyra nyújtom és kiszaggattok 6 db a formánál 2 cm-rel nagyobb átmérőjű kört. A linzerköröcskéket belehelyezem a formába, az kosárkák hullámos oldalához egy kisebb tésztagolyóval egyengetem a tésztát. A forma peremét éles késsel körbevágom, hogy eltávolítsam a kilógó részeket. A formákat hűtőbe teszem, amíg elkészülök a mandulakrémmel. 
3. A mandulakrémhez a mandulát, a porcukrot és a vajat robotgéppel addig keverem, amíg a vaj morzsás állagú lesz. Ekkor hozzáteszem a tojást is és pár másodperc alatt kikeverem a géppel a krémet. A krémet hűtőbe rakom a felhasználásig. 
4. Jöhet az összeállítás. A sütőt előmelegítem 180 fokra. A kosárkákat 5 percre a mélyhűtőbe teszem. Először egy vékony réteg lekvárt kenek a kosárkák aljára, ezen oszlatok szét egy réteg felkockázott szilvát, a szilvákat megszórom egy csipet fahéjjal, végül pár kanálnyi mandulás krémet kenek a kosárkák tetejére. Az én négy darab kisebb méretű kosárkám 35 perc alatt sült meg a sütőben, addig kell sütni őket, amíg a tetejük szép aranybarna nem lesz. A sütőből kivéve rácson hagyom hűlni őket, majd óvatosan leemelem róluk a formát.   




3 megjegyzés:

  1. Biztosan finom, és tetszetős recept. Ki is fogom próbálni, de ezek a fél gramm pontosságú megadások nevetségesek, és feleslegesek. A konyhában a dekagramm pontosság megfelel, és nem kell "patikamérleg". Az élettől is elmenne a kedvem, ha milligrammban kellene kimérnem az alapanyagokat. Néhány gramm az ember ujjára is ráragad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értelek én, de ez cukrászdai recept, ami vissza van osztva. Nyugodtan kerekíthetsz de ha nagyobb adagot készítesz az alap receptet kell felszorozni. Írhatnám hogy egy tojás de ugye két tojás sem egyforma, jobb kimérni.

      Törlés
  2. Gyönyörűek ezek a mini torták, a kedvenceim.Megírnád, hogy hol tudnék ilyen tart formákat venni és milyen méretűek?
    Végig néztem sok receptedet, nagyon tetszenek.Arról nem is beszélek, hogy nagy maracuja rajongó vagyok...
    Marika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...