2017. február 14., kedd

Hibiszkuszos trüffel






Ha már Valentin nap akkor legyen minden rózsaszín, nagyon-nagyon rózsaszín! Eddig ha természetes rózsaszín ételfestéket akartam használni, mindig a céklaporhoz nyúltam, de nemrég felfedeztem egy sokkal jobb alternatívát a hibiszkuszport. Leginkább bioboltokban lehet vele találkozni, nagyon szépen színezi a fehércsokoládét, de piskótához és krémekhez is adhatjuk, az íze kicsit olyan citrusos. Ehhez a trüffelhez viszont sima hibiszkuszvirágot használtam a porcukor ízesítésére, a színe így nem lett a legintenzívebb, de azért elégedett voltam a végeredménnyel. Azóta már elkészítettem ezt a trüffelt hibiszkuszporral is, csak sajnos arról nem készült fotó. Szóval hajrá, próbáljátok ki a receptet, higgyétek el ez a trüffel a Valentin napi vacsora tökéletes zárása, ráadásul a hibiszkuszvirág egyesek szerint kitűnő afrodiziákum is. 

Hozzávalók:

A rüffelhez:
- 180 g étcsokoládé
- 150 g tejszín (de csak 90 ml tejszín kell a trüffelbe)
- 2 ek szárított hibiszkuszvirág

A hibiszkuszos porcukorhoz:
- 1 ek szárított hibiszkuszvirág vagy a hibiszkuszpor
- 150 g porcukor

A bevonáshoz:
- 200 g étcsokoládé



Elkészítés:
1. A tejszínt felforralom, beledobom a hibiszkuszvirágot, lefedve fél óráig állni hagyom, majd leszűröm. Az ízesített tejszínből kimérek 90 ml-t, kicsit megmelegítem, majd 2-3 részletben az olvasztott csokira öntöm, jól elkeverem. 
2. A trüffelalapot hűtőbe teszem kb egy órára, a cél az, hogy habzsákból nyomható állagúra dermedjen. Ha elérte ezt az állagot habzsákba töltöm, egy sütőpapírra kis halmocskákat nyomok belőle, majd gumikesztyűbe bújtatott kézzel kis golyócskákat formázok. A golyócskákat egy órára hűtőbe teszem. 
3. A hibiszkuszos porcukorhoz a porcukrot és a hibiszkuszvirágot vagy port konyhai aprítóba teszem, és és pár másodperc alatt összedarálom őket. Hibiszkuszvirág használata esetén a kész porcukrot felhasználás előtt érdemes átszitálni. 
4. A bevonáshoz megolvasztom, és temperálom az étcsokoládét, majd megmártom benne a trüffeleket. A mártás után gyorsan meghempergetem a trüffeleket a hibiszkuszos porcukorban, miután megdermedt a csokoládé szitába rakom a trüffeleket és lerázom róluk a felesleges porcukrot. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...