2015. július 27., hétfő

Maracujás joghurtos magnum jégkrém





Teljesen be vagyok zsongva, állandóan csak fagyit készítenék, mióta megvettem az új fagyigépem. Nemrég rendeltem az internetről magnum jégkrém készítő formákat is ebből a webáruházból. Annyira egyszerű használni őket, az eredménytől pedig teljesen el vagyok ájulva, nagyon finom lesznek az így készített jégkrémet, és tényleg az a jó ebben a kis játékszerben, hogy olyan ízeket, ízkombinációkat csempészhetünk bele a házi készítésű jégkrémbe, amilyeneket csak akarunk.  Mivel imádom a maracuját, ezért a formákat egy maracujás jégkrémmel avattam fel. Kiindulási alapul Praliné Pradicsom citromos jégrém receptje szolgált. Vennem kell még egy mini-magnum formát, mert ez a négy darab jégkrém igen kevésnek bizonyult. 

Hozzávalók (4 db mini magnum-hoz): 

- 1 tojás
- 35 g cukor
- 40 g maracujalé
- fél lap zselatin
- 50 g görög joghurt (Lidl)
- fél dl tejszín

Bevonás: 

- 80 g fehércsokoládé
- 20 g kakaóvaj




Elkészítés: 

1. A tojást egy lábosban kikeverem a cukorral, majd hozzákeverem a maracujalevet is. A keveréket kis lángon folyamatosan kavargatva kézi habverővel besűrítem, nagyjából 80-82 fokig főzim. Ezután lehúzom a tűzről és elkeverem benne a hideg vízbe áztatott és jól kicsavart zselatint. Végül a joghurtot is belekeverem a fagyialapba. A keveréket szobahőmérsékletűre hűtöm, majd beleforgatom a lazán felvert tejszínhabot. Az alapot egy órára hűtőbe teszem, majd a jégkrémformákba töltöm és teljesen kifagyasztom. (Tipp: szerintem érdemes az alapot fagyigépben kicsit átkeverni a formába töltés előtt, az állaga így sokkal jobb lesz, én legközelebb így fogom csinálni.)
2. A burokhoz a fehércsokoládét a kakaóvajjal összeolvasztom és egy kisebb bögrébe töltöm. Ebben az elvékonyított csokiban mártom meg egyesével a formából kiszedett jeges finomságokat. A csokoládé pár másodperc alatt meg fog dermedni a jégkrémen, így a mártás után azonnal fogyaszthatjuk is. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...