2015. július 17., péntek

Meggyes sorbet rozmaringgal


A minap ütköztem ebbe a receptbe. Azonnal megakadt a szemem ezen a párosításon, mert még sosem hallottam róla, valahogy a meggy és a rozmaring így együtt nagyon furcsának tűnt számomra. Mégis adtam neki egy esélyt, persze nem focacciát sütöttem, ilyesmire azért nem vetemedtem ebben a rekkenő hőségben, inkább egy kis meggysorbet-et készítettem az új fagyigépemmel. És az eredmény? Érdekes volt ez a kombináció, de nem bántam meg, igazán üdítő könnyed nyári desszertet sikerült alkotnom.


Hozzávalók:

- 500 g turmixolt és átszűrt meggy
- 50 g cukor
- 50 g víz
- pár levél rozmaring
- fél lime leve
- 1 ek vodka

Elkészítés:

A meggyet kimagozom, összeturmixolom és átszűröm egy szűrűn. Hűtőbe teszem, amíg elkészítem a cukorszirupot. A sziruphoz a cukrot a rozmaringot és a vizet egy kisebb lábosba teszem és alacsony hőfokon pár percig gyöngyözve forralom, hogy a cukor elolvadjon. Ezután lehúzom a tűzről, szobahőmérsékletűre hűtöm, majd átszűröm. A szirupot összekeverem a meggyel a limelével és a vodkával. A keveréket fagyigépbe töltöm és 10-15 perc alatt kifagyasztom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...