2015. szeptember 28., hétfő

Mogyoróvajas karamellás bonbon





Alapvetően nem rajongok annyira a mogyoróvajért, mert önmagában túl tömény, de a múltkor elcsábultam, és vettem egy üveggel. Persze utána rögtön elkezdtem azon gondolkodni, hogy milyen bonbont tudnék belőle készíteni. Egyszer csak beugrott, hogy mi lenne ha karamellizált fehércsokoládéval kombinálnám a mogyoróvajat? Kipróbáltam és nagyon bejött. Hogy ne legyen annyira édes a bonbon étcsokoládés burokba töltöttem a krémet. Újabban ez a kedvenc bonbonom!

Hozzávalók (24 db-hoz): 
- 250 g étcsokoládé a burokhoz
- 2-3 kocka karamellizált fehércsokoládé a díszítéshez
- 80 g karamellizált fehércsokoládé
- egy csipet só
- 100 g mogyoróvaj




 Elkészítés:
1. Először a tölteléket készítem el. A karamellizált fehércsokoládét megolvasztom és hozzákeverem a mogyoróvajat. Habzsákba töltöm és félreteszem. 
2. A bonbonforma díszítéséhez a karamellizált fehércsokoládét temperálom és gumikesztyűbe bújtatott ujjakkal összemaszatolom a mélyedéseket. Megvárom, hogy a csokoládé megdermedjen a formában.
3. Az étcsokoládét temperálom, és kiöntöm vele a bonbonformát. A formát hűtőbe teszem, hogy a burok megszilárduljon. 
4. A tölteléket habzsák segítségével beletöltöm a forma mélyedéseibe, hagyok helyet a lezáráshoz, végül a formát hűtőbe teszem 30 percre.
5. A maradék étcsokoládét temperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...