2015. november 11., szerda

Pilóta keksz házilag




Egy kellemes őszi napon sétálgattam az egyik barátnőmmel Kecskemét belvárosában és az egyik boltban rábukkantam erre a keksznyomdára. Azonnal tudtam, hogy meg kell vennem. Aztán elkezdtem keresgélni a neten keksznyomdás recepteket, és szembe jött velem Ildi KOKKI pilóta keksz receptje, ráadásul Ildikó ugyanezzel a keksznyomdával készítette el a kekszeit. Kipróbáltam a receptet és hát egyszerűen tökéletes, nagyon meg voltam elégedve a végeredménnyel, sokkal jobban ízlett, mint a bolti változat. Az elkészítésen egy kicsit változtattam, robotgépet használtam a kekszalap összedolgozásához, valamint a töltelék receptjét a saját szájízemre formáltam. 

Hozzávalók (20-25 pár kekszhez):

Vaníliás keksz:
- 150 g liszt
- 75 g vaj
- 50 g porcukor
- 1 tk vanília kivonat
- fél citrom reszelt héja
- 1 ek citromlé
- 1 csipet só
- 1 tojás sárgája
- ek hideg víz (ha nem állna össze a tészta)

Csokoládés keksz:
- 120 g liszt
- 30 g kakaópor
- 65 g vaj
- 50 g porcukor
- 1 tk vanília kivonat
- fél citrom reszelt héja
- 1 ek citromlé
- 1 csipet só
- 1 tojás sárgája
- 1 ek hideg víz (ha nem állna össze a tészta)

Töltelék:
- 100 g étcsokoládé
- 100 g tejszín
- 1 tk vaj
- 1 tk méz
- 1 tk vanília kivonat



Elkészítés:

1. Először a vaníliás tésztát készítem el. Ehhez a tojás kivételével az összes hozzávalót robotgépbe teszem, pár percig járatom a motort, majd hozzácsurgatom a tésztához a tojást is. Akkor lesz jó a tészta, ha szépen összeáll, és elválik az edény falától. A tésztát folpackba csomagolom és legalább 15 percre hűtőbe teszem. A műveletet megismétlem a kakaós tésztával is, a robotgépet nem kell elmosni előtte. 
2. A tésztát lisztezett deszkán szép vékonyra nyújtom, és kiszaggatom, valamint a keksznyomda segítségével kidekorálom a kekszek felső vaníliás és alsó  kakaós részét is. Sütőpapírra helyezem őket, és legalább egy órára hűtőbe teszem őket, hogy a minta ne deformálódjon el sütés közben. Ha tél van, akkor a teraszra, vagy az erkélyre is kitehetjük a tepsiket.
3. 170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöm őket. Nem szabad megpirulniuk, de persze az sem jó, ha nyersek maradnak, ezért egy késsel nyugodtan alájuk lehet nézni, hogy aljuk megsült-e már. Kiveszem a sütőből a korongokat és teljesen kihűtöm őket. (Én két részletben sütöttem a linzereket, a maradék tésztát nyújtás előtt visszatettem a hűtőbe)
4. A tejszínt a mézzel felforralom, majd egy kissé visszahűtöm. Az étcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem az édesített tejszínt. Ezután a vajat és a vaníliát is belekeverem a ganacheba. A tölteléket habzsákba kanalazom és félreteszem.
5. Jöhet az összeállítás.  Az időközben habzsákból nyomható állagúra dermedt ganachet habzsákba kanalazom és egy kisebb kupacot nyomok belőle a kekszek aljára, majd a kekszek tetejét finoman rányomom a töltelékre. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...