2015. november 5., csütörtök

Vaníliás Meyer citromos bonbon



Ez a forma, ez a forma... Hát formából sosem elég. A legutóbbi fővárosi látogatásom során természetesen muszáj volt betérnem kedvenc csokoládé nagykerembe a Food Pack Kft.-be. Mondanom sem kell, hogy üres kézzel nem lehet ebből a boltból távozni, úgyhogy engedtem a csábításnak, és megvettem ezt a gyönyörű bonbonformát. Azért voltak fenntartásaim a formával kapcsolatban, mert mint a képeken is látszik rendkívül kidolgozott és részletgazdag, ami egyrészt gyönyörű, másrészt nagyon nehéz elmosni és hajlamos a "légbuborék képződésre". Ez utóbbit úgy tudtam kivédeni, hogy a csokoládét egy kevéske kakaóvajjal felhígítottam, folyósabbá tettem, és így öntöttem a bonbonformába. A mosogatásra is van egy új módszerem, de erről majd egy külön posztot tervezek írni.Visszatérve a bonbonra, ezúttal egy fehércsokoládé burkot választottam és hozzá tölteléknek egy kellemesen fanyar Meyer citromos vaníliás tölteléket. A Meyer citromnak sajnos most nincs szezonja (január vége-február eleje egyébként), és ha van is nehéz rátalálni, mert általában a rendes citromok közé keverik, de ha mégis szerencsénk van, és találunk Meyer citromot, érdemes bespájzolni belőle, mint ahogyan én is tettem. (Érdemes megguglizni a meyer citromot, hogy a boltokban biztosan felismerjük. Napsárga sima héja van és kissé mandarinos illata) Egyszerűen kifacsarom a citromok levét és kis dobozokban a mélyhűtőbe teszem, 

Hozzávalók: 

Burok: 
- 280 g fehércsokoládé

Ganache : 
- 45 g Meyer citomlé 
- 90 g fehércsokoládé
- 25 g puha vaj
- 10 g glükózszirup/méz
- fél rúd vanília kikapart magja







1. A bonbonok töltelékével kezdem. Ehhez a citromlevet a mézzel felforralom, majd egy kissé visszahűtöm. A tejcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem az édesített ciromlevet. Ezután a vajat és a vaníliát is belekeverem a ganacheba. A tölteléket habzsákba kanalazom és félreteszem. 
2. A fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
3. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik. 
4. A maradék fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...