2015. január 15., csütörtök

Az igazi tenger gyümölcsei bonbon






Már nagyon régóta vágytam egy igazi tenger gyümölcsei bonbonformára, úgyhogy az ünnepek előtt meg is ajándékoztam magam egy ilyen formával. Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én a boltokban kapható tenger gyümölcsei bonbont egyszerűen ki nem állhatom, olyan a töltelék bennük, mint a kakaóporos margarin, pedig elvileg ezeknek a bonbonoknak a finom mogyoróíz a lényegük. Szerencsére van itthon egy kisebb vödörnyi 100%-os szicíliai mogyorópaszta, úgyhogy a mogyorós íz kérdése megoldott volt. 

Viszont a bonbonforma használatán sokat gondolkodtam, ugyanis a tenger gyümölcsei bonbon bizony három dimenziós, és így a megszokottól teljesen eltérő elkészítési módot igényel. A bonbonforma amit vettem egyébként egy úgynevezett "double mold", ami azt jelenti, hogy két formát összeillesztve kapjuk meg a teljes három dimenziós bonbont. Na igen ám, csak hogy lehet őket összeilleszteni? A formák közepén van két kis lyuk, ezekbe kell helyezni két speciális rudacskát, így tudjuk összeilleszteni a formákat. De itt még mindig nincs vége a történetnek, ugyanis ahhoz, hogy összetapadjon a két fél bonbon, meg kell melegíteni kicsit hajszárítóval a talpalatlanul a formában lévő bonbonokat, csak ezután lehet összeilleszteni a két formát. Mondanom sem kell, hogy nagyon izgultam a melegítés miatt, mindenféle rémképek jelentek meg lelki szemeim előtt, nem gondoltam volna, hogy ebből bármi is ki fog sülni, de kisült. 1,5 óra (!!) hűtés után szépen összetapadtak a fél-fél bonbonok. Azért kellett ilyen sokáig hűteni a formákat, mert ugye a melegítés hatására az amúgy temperált csoki temperálatlanná változott és a temperálatlan csoki igen nehezen köt meg. A melegítéssel pedig nem szabad finomkodni, jó nem azt mondom, hogy folyósra olvasszuk a bonbonokat, de annyira mindenképpen meg kell, hogy a mélyedések szélén lévő csoki aránylag folyós legyen, mert csak így fognak szépen összetapadni a bonbonok. Ezt a formát biztosan sokat fogom még használni, úgyhogy a blogot szépen lassan el fogják özönleni a csoki csigák, rákok és kagylók :)





Hozzávalók (22 db-hoz):

- 2X160 g fehércsokoládé
- a díszítéshez pár kocka étcsokoládé

A ganachehoz:
- 70 g tejcsokoládé
- 30 g tejszín

Elkészítés:

1. Először a tölteléket készítem el. Ehhez a csokoládét megolvasztom és hozzákeverem a mogyorópasztát. A tejszínt egy kicsit megmelegítem és 2-3 részletben belekeverem a ganacheba. A tölteléket habzsákba kanalazom. 
2. A díszítéshez a bonbonforma mélyedéseit nagyjából összemaszatolom gumikesztyűs ujjal egy kis temperált étcsokoládéval. 
3. 160 g fehércsokoládét megolvasztok és temperálok majd kiöntöm vele az egyik bonbonformát. A műveletet megismétlem a másik bonbonformával is. Fontos, hogy a burkot kellően vastagra kell hagyni, a nagyon vékony burokkal az összeillesztésnél problémák lehetnek. A formákat hűtőbe rakom, amíg a csoki megszilárdul.
4. A tölteléket beletöltöm a forma mélyedéseibe, vigyázok, hogy ne töltsem nagyon túl őket, bár ez a technika egy kicsivel több tölteléket is elbír, hiszen nem kell letalpalni a bonbonokat . A formákat fél órára hűtőbe helyezem, hogy a ganache teljesen megszilárduljon. 
5. Ezután magam elé készítem a két formát, a fém rudakat és a hajszárítót. A hajszárítóval kicsit megmelegítem a formák felszínét, ezután az egyik formát óvatosan ráhelyezem a másikra, majd rögzítem őket a fém rudakkal. Egy kicsit megforgatom a kezeim között a formát, hogy a csoki egyenletesen tudjon terülni. 1,5 órát hűtöm a formát. Ha letelt a másfél óra, kiveszem a rudakat és egy késsel szétfeszítem a formát. A bonbonok maguktól ki fognak potyogni a formából.






2 megjegyzés:

  1. Csodásak. Nekem is nagy szerelem lett 3 éve a bonbon készítés. Hadd kérdezzem meg ez a mogyoró paszta nem az amerikai földi mogyorós ugye?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...