2015. február 19., csütörtök

Gouda sajtos praliné





Kabóca egy fantasztikus témával rukkolt elő a VKF 70. fordulójára. A téma nem más, mint a SAJT. Amikor elolvastam Kabóca blogján a kiírást, rögtön elkezdtem gondolkodni azon, hogy vajon milyen finomsággal nevezhetnék be erre a játékra. Kézenfekvőnek tűnt a semleges ízű mascarpone sajt felhasználása, mint bonbontöltelék, de én valami másra vágytam, valami karakteresebbre. Aztán eszembe jutott, hogy tavaly a Rózsavölgyi Csokoládénál kóstoltam egy gouda sajtos bonbont, ami nagyon megfogott, így a gouda sajt mellett döntöttem. Ez a bonbon tényleg nagyon megosztó. Valaki szereti, de valaki még a csoki és sajt párosítás gondolatától is rosszul van. Félreértés ne essék, a bonbon nem lesz sajt ízű (nagyon), a sajt csak egy kis pluszt, egy kis játékosságot ad a jó minőségű csokoládé ízvilágához. Érdemes kísérletezgetni, többféle sajtot is kipróbálni (pl.: camambert, kecskesajt), én minden bizonnyal így fogok tenni, mert nagyon rákattantam a csoki és sajt párosításra. 

Hozzávalók (8 db-hoz):

- 60 g étcsokoládé
- 30 g tejszín
- 1 tk méz
- 15 g reszelt érlelt gouda sajt
- 150 g fehércsokoládé a bevonáshoz







Elkészítés: 

1. Először a ganachet készítem el. Ehhez az étcsokoládét megolvasztom. Egy külön edényeben a tejszínt és a mézet összemelegítem, majd beleteszem a reszelt sajtot, és addig kevergetem, amíg el nem olvad a sajt. Ezután 2-3 adagban az olvasztott csokihoz keverem. Ha már szép fényes és homogén a ganache, beleöntöm egy 10 cm átmérőjű sütőpapírra helyezett kör alakú fém keretbe (vagy sütemény kiszúróba). Egy éjszakára hűtőbe helyezem a ganachet.
2. Másnap éles késsel körbevágom a ganachet és leemelem róla a keretet. Megolvasztok 2-3 kocka fehércsokoládét és egy ecsettel vékony rétegben felviszem a ganache egyik oldalára. Erre az előzetes bevonásra azért van szükség, hogy a mártóvilla nyoma ne látszódjon meg a kész bonbonon. Pár percre hűtőbe helyezem, hogy a csoki megdermedjen.
3. Ezután egy hajszárítóval felmelegített éles késsel 8 egyforma cikkre vágom a ganachet. Minden egyes vágás után letörlöm a késről a rátapadt csokit. 
4. A ganache kockákat pár percre hűtőbe teszem, hogy a kockák szélei is megdermedjenek. 
5. 20 perccel a csokiba mártás előtt kiveszem a ganache kockákat a hűtőből, hogy szobahőmérsékletre melegedjenek. 
6. A csokoládét megolvasztom és temperálom, majd megmártom benne a kockákat: egy kocka ganachet csokis felével felfele beledobok a csokiba, majd egy háromágú mártóvillával átfordítom a kockát a másik oldalára, le-föl mozgatom párszor, hogy a felesleges csoki lejöjjön róla, majd a tál oldalán végighúzom a villát, hogy a bonbon alja szép sima legye. A megmártott bonbonokat egy határozott mozdulattal sütőpapíros tálcára helyezem. Egy csipet pirospaprikát szórok a tetejükre. 
7. Hagyom, hogy megszilárduljon a csokoládé (5 perc), majd hűtőbe helyezem a bonbonokat 10 percre. Ezután leemelem a kész bonbonokat a sütőpapírról. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...