2015. február 5., csütörtök

Valentin-napi málnás bonbon csokoládé dobozban




Valentin nap tiszteletére egy igazán különleges receptet hoztam. Sokat gondolkodtam azon, hogy mit is találhatnék ki erre a különleges napra, aztán egyszer csak beugrott a szív alakú dobozka ötlete. Nagyon egyszerű elkészíteni, pár perc munka az egész, de a végeredmény fantasztikus! A legjobb az egészben, hogy a bonbonok elfogyasztása után magát a dobozkát is nyugodt szívvel el lehet fogyasztani. A bonbonok ízvilágát is a Valentin naphoz igazítottam, a málnás rózsavizes tejcsokoládé ganache nagyon jól harmonizál a roppanós étcsokoládé burokkal. 

 Hozzávalók (20 db-hoz)

Díszítés:
- 3-4 kocka fehércsokoládé
- céklapor
- rózsaszínű lüszter por

Dobozka:
- szív alakú akril forma
- 250 g étcsokoládé
- 2 tk liofilizált málnapor
- liofilizált málna (opcionális)

Burok:
- 220 g étcsokoládé

Ganache:
- 90 g tejcsokoládé
- 55 g málnapüré (turmixolt és átszűrt fagyasztott/friss málna)
- 1 tk méz
- 1 tk puha vaj
- 1 tk rózsavíz



Elkészítés:

1. Először a díszítést készítem el. Ehhez a fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd gumikesztyűs ujjal nagyjából összemaszatolom az akril szív forma mindkét felét és a bonbonforma mélyedéseit. Pár percig pihentetem a formákat, amíg a csoki megszilárdul. 
2. A dobozkához megolvasztom és temperálom az étcsokoládét, hozzákeverem a málnaport, majd az olvadt csokival teletöltöm az akril forma mindkét felét. Kicsit hozzáütögetem a  formákat a munkapulthoz. 2-3 perc elteltével kiöntöm belőlük a felesleges csokit. A formákat fejjel lefelé sütőpapíros tálcára helyezem, amíg a csoki megszilárdul. A két fél szívet akkor tudjuk kivenni a formából, amikor már láthatóan eleresztette a formát. Csak gumikesztyűbe bújtatott kézzel szabad megfogni a dobozkát, nehogy ujjlenyomatos legyen. Az alsó szívecske peremét temperált étcsokoládé mártottam és ráfektettem egy tányérnyi liofilizált málnára.
3. A bonbonok töltelékével folytatom. Ehhez a tejcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem a felforrósított mézes málnapürét. Ezután a vajat is belekeverem a ganacheba. A rózsavizet csak a legvégén adom hozzá, vigyázni kell az adagolással, mert ha túl sok kerül belőle a ganacheba, elkerülhetetlen a szappanos utóíz. A tölteléket habzsákba kanalazom, és hagyom szobahőmérsékletre hűlni. 
4. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
5. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik. 
6. A maradék étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.




A recepttel beneveztem Kiskanál Valentin-napi link partijára! Már alig várom az összefoglalót!

Sweet Valentin Link Party

2 megjegyzés:

  1. A bonbon sem semmi, de ez a szív alakú dobozka mindent visz. Imádom! Köszönöm, hogy belinkelted! <3

    VálaszTörlés
  2. Köszi Orsi! Szeretem,ha egy desszert minden része ehető.😃

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...