2015. október 13., kedd

Konyakos kávés bonbon




Ezt a bonbonformát nemrég rendeltem az angol Amazonról. Teljesen beleszerettem, szerintem annyira szép, és ugye bonbonformából sosem elég (bár már lassan kitúrnak a saját konyhámból.). Egy nagyon egyszerűen elkészíthető étcsokoládés ganache alapú töltelékkel avattam fel, amibe jócskán került konyak és persze a kávét sem tudtam kihagyni a történetből, így az is került bele. 

Hozzávalók (18 db-hoz): 

- 280 g étcsokoládé a burokhoz
- 90 g étcsokoládé
- 60 g tejszín
- 30 g konyak
- 2 tk kávékivonat vagy helyette jó erősre főzött presszó kávé
- 1 tk méz
- 1 tk puha vaj 




Elkészítés:
1. A ganachehoz félig megolvasztom a csokoládét. Egy külön edényben megmelegítem a mézet és a tejszínt, majd apránként a csokoládéhoz keverem, végül hozzáadom a szobahőmérsékletű vajat is. Az ízesítőket csak a legvégén adagolom hozzá a ganachehoz ízlés szerinti mennyiségben. A tölteléket kihűtöm és habzsákba kanalazom.
2. A csokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe teszem a formát, amíg a csoki megdermed.
3. A tölteléket beleadagolom a forma mélyedéseibe, hagyok helyet a lezáráshoz is. Hűtöbe rakom a formát, amíg a töltelék megbőrösödik.
4. A megmaradt csokoládét újratemperálom és lezárom vele bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...