2014. október 27., hétfő

Levendulás bonbon




Ez a levendula egy eléggé megosztó dolog. Valaki rajong érte, de többség szerint olyan az illata mint egy ódon ruhásszekrénynek. Először a Rózsavölgyi Csokoládénál kóstoltam levendulás csokoládét. Elsőre szerelem volt, és sokáig kísérleteztem, hogy ugyanezt az ízt elérjem a házi bonbonjaimnál is. A probléma ott kezdődik, hogy sajnos a levendula egy nagyon intenzív fűszer, nem mindegy hogy mennyit használ belőle az ember. Ha túl sokat, akkor szappanízű lesz a bonbon, ami ugye nem a legkellemesebb íz csokoládéval párosítva. Még tavaly próbáltam ki azt a módszert, hogy szárított levendulavirágot áztattam rövid időre a felforrósított tejszínbe és ezt használtam fel a ganachehoz, de mindig "túladagoltam" a levendulát ezért idén kipróbáltam valami mást: szereztem levendulakivonatot, amivel már sokkal egyszerűbb beállítani a ganache ízvilágát. Aki nem kap levendulakivonatot, az használhat nyugodtan jó minőségű bio aromát is, de tényleg vigyázni kell ezzel is, kóstolgatni kell folyamatosan a ganachet.

Hozzávalók (kb. 20 db-hoz):
- 220g étcsokoládé (ezt használtam)
- 60g tejcsokoládé (ezt használtam)
- 40 ml tejszín
- 1 tk méz
- 5 csepp levendulakivonat
- 1 tk puha vaj

Díszítés:
- 1-2 kocka fehércsokoládé
- lila színű lüszterpor vagy feketeribiszke liszt

 Elkészítés:
1. Először dekorálom a bonbonformát. A fehércsokoládét temperálom, majd hozzákeverem a lüszterport. A forma mélyedéseibe ecset segítségével viszem fel a színezett csokoládét, végül hagyom hogy megdermedjen a díszítés.
2. A ganachehoz a tejszínt a mézzel felmelegítem, de nem szabad forrnia. A meleg tejszínt az apróra tördelt tejcsokoládéra öntöm 3-4 részletben, minden egyes adag tejszín után alaposan elkeverem a ganachet. Ha már simára kevertem a ganachet beleteszem az öt csepp levendulakivonatot és a vajat is, majd ezekkel is jól elkeverem. Szobahőmérsékletűre hűtöm.
3. Az étcsokoládét temperálom, és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe teszem, amíg megdermed a csokoládé.
4. A ganachet habzsákba teszem és beletöltöm a bonbonforma mélyedéseibe. A formát berakom a hűtőbe, amíg a ganache megbőrösödik. 
5. A maradék étcsokoládét temperálom, majd lezárom vele bonbonokat. A formát hűtőbe teszem fél órára, majd kiborítom belőle a kész bonbonokat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...