2014. december 25., csütörtök

Mákos citromos bonbon




A mák igazi karácsonyi hozzávaló, gondoljunk csak a bejglire vagy a mákos gubára. Úgyhogy elhatároztam idén készíteni fogok egy mákos bonbont is. Tavaly már készítettem mákos bonbont, akkor étcsokoládés ganacheba kevertem mákot és egy kevéske máklikőrt. Nagyon finom volt, de valamit mégis hiányoltam belőle. Egészen addig nem tudtam, hogy mi a hiányzó hozzávaló, amíg meg nem láttam Ildikó fantasztikus bejegyzését. Ekkor jöttem rá, hogy a hiányzó hozzávaló a citrom! Citrom nélkül nincsen mákos édesség, most már tudom. Ildikó receptjén annyiban változtattam, hogy egy kicsit megvariáltam az elkészítési módot az én szájízem szerint, de egyébként tökéletes a recept. És a végeredmény? Most éppen ez a bonbon az aktuális kedvencem,pedig ez nagy szó!

Hozzávalók (18 db-hoz):

- 280 g fehércsokoládé a burokhoz
- 70 g fehércsokoládé a töltelékhez
- 20 g tejszín
- 1 tk méz
- 10 g puha vaj
- egy citrom reszelt héja
- egy fél citrom leve
- 15 g mák 


Elkészítés:

1. Először a tölteléket készítem el. Ehhez a tejszínt, a citromlevet és a mézet megmelegítem, a csokoládét pedig félig megolvasztom. A meleg tejszínt 2-3 részletben hozzákeverem a csokoládéhoz, végül beledolgozom a vajat is. Végül a töltelékbe keverem a citromhéjat és a mákot is. A tölteléket szobahőmérsékletűre hűtöm és habzsákba kanalazom.
2. A transzferfóliát méretre vágom és a mágnesen formába illesztem. 
3. A csokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. A formát hűtőbe teszem, amíg a csoki megszilárdul. 
4. A tölteléket beleadagolom a mélyedésekbe, hagyok helyet a lezáráshoz is. Pár percig hűtöm a formát, amíg a töltelék megbőrösödik. 
5. A maradék csokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...