2014. december 16., kedd

Tojáslikőrös bonbon






A tojáslikőrös bonbon nagyon nagy kedvencünk. Szerintem már vagy három éve gyártom rendületlenül ezeket a kis csokikat, de sosem tudok eleget készíteni. Azért is szeretem ezt a receptet, mert hihetetlenül egyszerű elkészíteni a tölteléket, ami igazából csak két hozzávalóból áll. Én bolti tojáslikőrt szoktam hozzá használni, de egy félbevágott vaníliarudat azért dobok az üvegbe, biztos, ami biztos alapon. Kitapasztaltam, hogy sokkal finomabb, úgy értem alkoholosabb lesz a töltelék, ha a tojáslikőrhöz még pluszban löttyintek egy kis gyógyszertári 96%-os alkoholt.

Hozzávalók (24 db-hoz)
- 280 g étcsokoládé
- 80 g fehércsokoládé
- 80 ml tojáslikőr (benne egy ek 96%-os alkohol)

Elkészítés:
1. Először a tölteléket készítem el. A fehércsokoládét megolvasztom és 3-4 részletben belekeverem a tojáslikőrt. A tölteléket teljesen kihűtöm, végül habzsákba adagolom.
2. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. A csokoládé szilárdulásáig a formát a hűtőbe helyezem.
3. A tojáslikőrös töltelékkel megtöltöm a mélyedéseket, vigyázok, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. Ismét hűtés következik, addig, amíg a töltelék megbőrösödik. 
4. A maradék csokoládét temperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom őket a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...