2014. december 23., kedd

Szilvalekváros diómarcipános bonbon



Emlékszem, tavaly karácsonyra készítettem el először ezt a bonbont. Vettem egy gyönyörű transzferfóliát erre a különleges alkalomra, beleszabtam a formába, elkészítettem a bonbont, és jött a nagy meglepetés, amikor kifordítottam a formából a bonbonokat. Nem volt rajta mintázat! Kiderült, hogy a transzferfóliát nem a kakaóvajas oldalával felfele illesztettem a formába, de ezt a kis bakimat betudtam a vizsgaidőszak miatti általános kimerültségemnek. Idén már azért ügyeltem arra, hogy a fóliát jól illesszem be a formába. Igazi klasszikus ízek keverednek ebben a bonbonban, a dió, a szilvalekvár és a rum együtt egy igazán fergeteges hármast alkotnak. A recept egyébként nem túl bonyolult, a marcipánt napokkal a bonbonok kiöntése előtt is el lehet készíteni, s ezzel nagyon sok időt meg lehet ám spórolni. A diómarcipánnak csak nagyjából a felét használtam fel a bonbonokhoz, a maradékból golyókat formáztam és meghempergettem őket kakaóporban. 


Hozzávalók (18 db-hoz):

A diómarcipánhoz (Praliné Zsuzsi receptje alapján): 
- 100 g dió
- 80 g cukor
- 25 g glükózszirup (vagy méz)
- 30 g víz
- 1-2 tk porcukor opcionálisan

A burokhoz: 
- 280 g étcsokoládé

A töltelékhez:
- 3 ek sűrű szilvalekvár
- a diómarcipán fele
- 2 ek rum

Elkészítés:

1. A diómarcipánhoz a diót először 1-2 percre forró vízbe áztatom, majd leszűröm és durvára darálom az aprítóban. A cukorból, a szirupból és a vízből 116 fokos cukorszirupot főzök, ráöntöm a dióra és jól összekeverem. Szobahőmérsékletűre hűtöm a keveréket. A cukros diót addig aprítom a robotgépben, amíg egy homogén marcipánszerű masszát nem kapok, opcionálisan hozzákeverek még egy kis porcukrot is, ha nagyon olajos/lágy a massza. A kész macipánt folpacckba csomagolva tárolom a hűtőben. 
2. A csokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. A formát a hűtőbe rakom, amíg a csoki megszilárdul. 
3. A szilvalekvárt alaposan kikeverem, habzsákba adagolom és a mélyedések kb. 1/3-ig töltöm. 
4. A szobahőmérsékletű diómarcipánt összekeverem annyi rummal, hogy egy kenhető masszát kapják. A rumos diómarcipánt habzsákból adagolom a mélyedésekbe, vigyázok, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is Pár percig hűtöm a formát, hogy a marcipános réteg megszilárduljon. 
5. A maradék csokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a  kész bonbonokat a formából. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...